Thursday 31 March 2016

P50) Hiba Merasuk Minda

Tuhan,
Aku tak pernah meminta,
Supaya hatiku berubah.
Tuhan, berikan aku rasa,
Tuk mencintainya semula.
Aku tak mahu jauh darinya,
Jujur, tak mampu berpisah,
Aku sesat tanpa cintanya,
Derita membara tanpa hadirnya.
Tuhan, beri aku kekuatan,
Untuk menghapus memori,
Setiap cangkir kebahagiaan,
Yang kian menghantui.
Aku tak bisa melenyap namamu,
Sunguh besar makna buatku,
Namun situasi semakin hiba,
Hingga terpaksa jarak bicara.
Aku hanya pencinta yang lemah,
Marhaen kerdil menagih cintanya,
Aku terasa kejamnya jiwa,
Tega membiar kau terluka.
Puas aku mencari,
Segenap relung terselit kasih,
Namun masih tak ku temui,
Alasan tuk kekal disisi.
Mungkin tak mampu bertahan,
Lebih lama; semakin menyakitkan,
Aku buntu untuk meneruskan,
Biarkan aku; sepi keseorangan.
Ellshazraa, 
31 Mac 2016, 1340am

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA