Wednesday 23 March 2016

P35) Jarak

Usah ditanya mengapa terjadi,
Manusia lemah berjauh hati.
Lumrah; minda dikuasai curiga,
Hingga terhiris, terus berduka.
Tidak ku janji sampai kapan bertahan,
Kerna ku lesu tanggung sengsara.
Aku dihantui rindu dan kenangan,
Semakin lama tak tertanggung rasa.
Ku cuba menaruh percaya,
Namun kau anggap ini dusta.
Tidak pernah aku berpura,
Atau kah kamu yang ambalela?
Aku di kanjus cinta,
Atma ku bergelojak; menderita,
Menagih kepercayaan tulus darimu.
Namun, hatimu ditimbusi salju.
Kita terpaksa jarak bicara,
Kerna waktu memisahkan kita.
Namun ini bukan mengenai masa,
Sebanyak mana yang kita punya.
Tapi ini soalnya,
Bagaimana kita manfaatkannya?
Lemparlah sebanyak mana tuduhan,
Aku terima dengan rela.
Sehingga masanya tiba.,
Aku datang memohon kemaafan.
Walaupun bukan,
Aku puncanya.
Ellshazraa, 
16 Mac 2016, 1050am

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA