Wednesday 23 March 2016

P24) Cebisan Memori Yang Hilang

Denting jam dua pagi--
Ditenggelami mimpi.
Aku hilang arah tuju,
Sesat mencari sesuatu.
Setiap relung aku jejaki,
Mencari-cari cebisan memori.
Kemana sebenarnya ia pergi?
Mengapa tidak aku temui.
Aku keliru;buntu.
Cangkir silam menghantuiku,
Rakus menodai tirai baruku.
Adakah aku dikarami rindu,
Di tengah lautan yang membiru?
Aku merangkak, berlari.
Mendaki langit, menyelak lalang,
Terus mendongak, mencari.
Kemana pergi cebisan yang hilang.
Dunia luar aku jelajahi,
Sehingga tersadai aku-- letih.
Aku merebahkan diri; sunyi.
Kutemu cebisan misteri.
Ku cari di lorong-lorong sepi.
Tersembunyi jauh di sudut nurani,
Tersimpan rapi, sentiasa suci.
Ellshazraa, 
4 Mac 2016, 2252pm

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA