Tuesday 5 July 2016

P97) Arisan Puisi GTBP

| Arisan Puisi |
Group Whatsapp
The Bicara Pena ( GTBP )🌸

Warkah ini aku coretkan, mengisahkan perjalanan ranjangku yang kesesatan. Dosa-dosa lamaku kian menghantui, lantas aku mengambil tempat di sebuah kamar yang sunyi. Sepi; seorang diri. Di tengah kotak yang kosong itulah aku berdiri, tidak berpenghuni, sekadar jasadku dalam kesamaran malam-- bersendiri.

@Thehanisshazira

Bersendirinya aku di tepi pantai yg indah tiada yang menemani, disinari cahaya matahari yang menusuk di hati, teringin aku pergi berlayar, menaiki kapal mengelilingi samudera, tetapi apa kan daya, aku hanyalah insan biasa yang sebatang kara, tetapi aku,  tidak akan berputus asa.

@Ariff

Berputus asa--  sekadar tindakan yang sia-sia dalam kehidupanku. Kerna, setiap kali aku gagal mencapai matlamat ranjangku, pasti berpunca dari kudratku yang kehilangan harap, untuk terus melangkah mengatur derap dan mewarnai hidupku.

@hairy

Hidupku mungkin masih ada yang tidak mengerti--
mengapa aku suka berpuisi tanpa henti.
Duduk sendiri di malam hari,
goyang kaki sambil makan roti. Ia mengambarkan jiwa aku yang mati, Ia mempamerkan bahawa aku tidak berhati, menunjukkan berpuluh kali aku disakiti
walaupun hakikatnya puisi tidak aku mengerti.

@Bie_azrn

Mengertilah, atma ini sudah sekian lama menderita. Acapkali cinta itu menyeksa jiwa dan raga. Di setiap ketika, aku cuba mencurahkan tulus sepenuh atma, namun dibalas cinta yang sekadar berpura-pura.

@Nurul

Berpura-pura aku melontar riak wajah serakah tatkala mendengar hujahan hambar yang dilafazkan dari bibir manis mu. Prejudis tentang dirimu yang dilemparkan oleh pengkritik sejagat tidak meruntuh benak dan raga ku. Aku kian nanar dengan personaliti diriku kerna gampang menerima mawaddah ilusi darimu.

@shahiraabdullah

Darimu-- aku peroleh banyak pengajaran berharga. Walau hanya sebentar menemani hidup ini, kenangan indah tidak akan aku lupa. Meski kekecewaan itu pernah aku alami, ia membuat aku belajar erti kesabaran dan bangkit dari segala keperitan. Kerna kecewa itulah, yang memberi iktibar agar aku terus tabah menghadapi setiap masalah.

@Indahjumadi

Masalah; tidak pernah berhenti mengelilingi, sehingga timbul benci akan diri sendiri. Tapi, aku gagahkan hati dalam mencari semangat yang hampir mati, meski aku tidak dihargai. Aku percaya-- Dia ada untuk memberi bahagia, walaupun terpaksa aku menempuh duka dan lara, sebelum dapat menikmati bahagia.

@Dekda

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA