Saturday 16 April 2016

P66) Akhir sebuah kisah

Suatu masa dahulu, aku disapa sendalu bahagia berbisik lembut ke telinga, syahdu asmara menyemarak di jiwa meresap ke dalam nurani yang membentuk cinta.
Adakah aku terlalu ambalela? Membiar pengorbananmu mati dengan sia-sia di pertengahan jalan menuju kemuncaknya, membiar harapanmu musnah di lembah derita,  meninggalkanmu di hamparan kecewa.
Dengan usaha melimpah-ruah, sedaya upaya kau sanggup menebalkan wajah; dicaci dihina, hanya demi melihat senyuman diukir dibibir milik marhaen nan lemah.
Kerna kasih dan cinta, ego membara dipadam selamanya. Memarakkan api menjulang bahagia, semata-mata memperjuangkan rasa. Sekelip mata segala cangkir lenyap tak terduga. Entah mengapa hati tega tuk melukakan jiwa dan hati yang tidak berdosa.
Hati; ibarat silir yang berganti. Berubah-ubah arah dan tujuannya. Seringkali hati hampa tanpa kehadirannya, sehingga dihanyut angin kesepian dan nelangsa.
 Acapkali ku terpaku; hilang semua kata-kata, Terdiam seribu bahasa tak mampu mengungkap tafsiran di jiwa. Malam itu, aku dihujani buntu, melewati sepi hari-hariku. Sekali lafaz memanah hatimu, melayangkan peluru menyergah sanubarimu, membuat kau jatuh tertunduk kaku, lantas mengakhiri semua syahdu.
Ellshazraa - AF
April 16 2016, 0047pm

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA