Friday 15 April 2016

P64) Pemergian


Tuhan, aku sering beraksara denganmu. Dekatkanlah aku dengan insan yang bisa membahagiakan aku. Jauhkanlah dari mereka yang membawa manis pada mulanya namun diakhiri dengan pahit sengsara.
Dan setiap kali aku menadah tangan, aku dapat memerhatikan. Satu demi satu pergi meninggalkanku. Setiap itu juga, airmataku mengalir tanpa diduga.
Setiap yang pergi diganti lagi. Entah mengapa, semakin mencintai semakin perit. Semakin lama, semakin sakit. Kemudian ia pergi bersisakan sepi.
Aku leka dengan cinta manusia. Sehingga lalai akan keagungan cinta-Nya. Seluas mana lautan bahagia, jika asalnya dari marhaen lemah, pasti akhirnya penuh derita.
Kini aku mulai sedar, mengapa semuanya sementara. Tatkala aku mengejar cinta mereka, ku sedar semuanya dustaan dunia. Setiap kali tangah ditadah, Tuhan menjauhkan aku dari sengsara. Agar jauh dari arus yang menghanyutkan jiwa.
Ellshazraa, 
15 April 2016, 2044pm

No comments:

Post a Comment

Copyright 2019 Reserved to ELLSHAZRAA